Pagina's

17 aug 2013

Hortensia Quercifolia


Deze plant behoort tot de famillie van de EIKENBLAD-hortensia`s.
Het bijzondere aan deze plant is, dat ze in haar langwerpige bloemtrossen dubbele bloempjes heeft, die vanuit hun hartje telkens blijven doorbloeien met nieuwe roomwitte bloemblaadjes. Dit terwijl de oudste bloemblaadjes, naarmate de tijd vordert, groen tot zelfs enigzins rood kleuren in de herfst. Ze heeft daardoor een ongekend lange bloeiduur.In het najaar krijgt het blad tevens een roodbruine eikenbladkleur.
 

3 opmerkingen:

  1. Deze heb ik ook, ik vind het de mooiste eikenblad hortensia.
    Mooi op de foto gezet.

    Fijne Zondag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een mooie Hortensia Marian.
    Fijne zondag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marijke en Inge,
    Ja toen ik deze zag was ik verkocht haha.Ik ga maandagmiddag dus lekker de tuin in om die hoek te veranderen.Ik ben alleen bang dat je ze haast niet terug vind haha Maar dat word dan volgend jaar wel beter.
    Fijne zondag en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen